#1 Sodbrennen-Blocker von scooter44 29.02.2020 09:23

Können Sodbrennen-Blocker (SOS Sodbrennen-Blocker) mit den Inhaltsstoffen Natriumbicarbonat, Calciumcarbonat, Saccharin-Natrium, Carbomer, Natrium-Methyl-p-hydroxybenzoat, Pfefferminzöl, Natriumhydroxid, Natriumpropyl-phydroxybenzoat, die Wirkung einer Melatonintablette oder -kapsel ungünstig beeinflussen, wenn man beides gleichzeitig einnimmt?

Hört sich auch nicht so gut an:

https://www.pharmawiki.ch/wiki/index.php...Natriumhydroxid

https://www.lebensmittellexikon.de/n0001540.php

https://www.pharmawiki.ch/wiki/index.php...ydrogencarbonat

https://www.pharmawiki.ch/wiki/index.php...calciumcarbonat

Heilerde und Haferflocken sind wohl eine bessere Alternative:

https://www.ndr.de/ratgeber/gesundheit/H...eilerde108.html

#2 RE: Sodbrennen-Blocker von La_Croix 25.03.2020 08:34

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Passend zur Coronapandemie.
Sodbrennen, welches so stark ist, dass Dämpfe in die Atemwege kommen, kann langfristig auch dem empfindlichen Lungengewebe schaden:

Auslöser von Asthma kann auch Sodbrennen sein
Durch chronisches Einatmen von Magensäuretröpfchen aufgrund von Sodbrennen über längere Zeit hinweg kann das Immunsystem entgleisen, was das Risiko für die Entwicklung eines Asthmas bronchiale erhöht. Darauf machen die Lungenärzte der Deutschen Lungenstiftung aufmerksam.
https://www.lungenaerzte-im-netz.de/news...odbrennen-sein/


Gastroösophagealer Reflux und assoziierte Atemwegserkrankungen
Das Krankheitsbild der refluxassoziierten Atemwegserkrankungen ist in Deutschland vielerorts noch relativ unbekannt. Man weiß heute, daß eine Vielzahl von respiratorischen Störungen mit einem gastroösophagealen Reflux in Zusammenhang steht. Patienten mit chronischer Laryngitis, Asthma und rezidivierender Bronchitis leiden gehäuft an einem pathologischen Reflux, und es ist immer wieder erstaunlich, daß bei einer langjährigen Atemwegskrankheit nicht nach Refluxsymptomen gefahndet wird (2, 5, 6).
https://www.aerzteblatt.de/archiv/5786/G...egserkrankungen


Association between chronic obstructive pulmonary disease and gastroesophageal reflux disease: a national cross-sectional cohort study
Abstract:

Zitat

Background
Gastroesophageal reflux disease (GERD) is one of the most common causes of chronic cough and a potential risk factor for exacerbation of chronic obstructive pulmonary disease (COPD). The aim of this study was to investigate the prevalence and risk factors of GERD in patients with COPD and association between GERD and COPD exacerbation.

Methods
Data were collected from the National Health Insurance Database of Korea. The subjects were 40 years old and older, who had COPD as primary or secondary diagnosis codes and utilized health care resource to receive prescriptions of COPD medication at least twice in 2009. Univariate logistic regression was performed to understand the relationship between COPD and GERD, and multiple logistic regression analysis was performed with adjustment for several confounding factors.

Results
The prevalence of GERD in COPD patients was 28% (39,987/141,057). Old age, female gender, medical aid insurance type, hospitalization, and emergency room (ER) visit were associated with GERD. Most of COPD medications except inhaled muscarinic antagonists were associated with GERD. The logistic regression analysis showed that the presence of GERD was associated with increased risk of hospitalization (OR 1.54, CI 1.50 to 1.58, p<0.001) and frequent ER visits (OR 1.55, CI 1.48 to 1.62, p<0.001).

Conclusions
The prevalence of GERD in patients with COPD was high. Old age, female gender, medical aid insurance type, and many COPD medications except inhaled muscarinic antagonists were associated with GERD. The presence of GERD was associated with COPD exacerbation.


https://bmcpulmmed.biomedcentral.com/art...1471-2466-13-51

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